Odpowiedzi

2010-02-02T19:28:42+01:00
1) 0 = x+ 1/2
-x = 1/2
x= -1/2

2) 0 = -6 + x
x = 6

3) 0 = -5/6 x + 6
5/6x= 6 / x6/5
x = 36/5
x = 7 1/5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:30:07+01:00
1. y=x+1/2
x+1/2=0
x= -1/2

2.y=-6+x
-6+x =0
x= 6

3.y=-5/6x+6
-5/6x+6 = 0
-5/6x=-6 /:(-5/6)
x= 36/5=7,2
2010-02-02T19:31:16+01:00
Miejsce zerowe funkcji jest wtedy , gdy y=0

1) skoro y=0 to po przekształceniu x=-1/2
2)jeśli y=0 to x=6
3) 0=-5/6x+6
-6=-5/6x |*(-6)
36=5x
x=36/5 = 7¹/₅