Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T19:33:00+01:00
³√(81) : ³√(1/9) = ³√(81 : 1/9) = ³√(81*9) = ³√(729) = 9


w nawiasie tzn., że całość ma być pod pierwiastkiem
2010-02-02T19:36:21+01:00
³√81/³√1/9 = ³√81 podzielić przez 1/9 = ³√81 razy 9 = ³√279 = 9
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:51:28+01:00
Najpierw obliczam licznik:
∛81 = ∛9 * ∛9
Teraz mianownik:
∛1/9 = ∛1 / ∛9 = 1 / ∛9

Teraz razem:
∛9 * ∛9
---------- = ∛9 * ∛9 * ∛9 = 9
1 / ∛9

Odp. Wynik to 9.
1 1 1