Bok x trójkąta jest o 3 cm dłuższy od boku y. Bok z jest o 2 cm krótszy od podwojonego boku y. Obwód trójkąta jest równy 17 cm. Oblicz długości boków tego trójkąta!

ZADANIE ZROBIĆ NA RÓWNANIE!!!!! NIE NA UKŁAD RÓWNAŃ !!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:37:51+01:00
X- jeden bok trójkąta
x-3 to y drugi bok trójkąta
2y -2 to z trzeci bok trójkąta, za y wstawiamy to co wyżej czyli
2 * (x-3) -2 to z

x+(x-3)+ 2 * (x-3) -2 = 17
x + x-3 +2x-6 -2 =17
4x = 28/4
x=7 cm

7-3 = 4 to drugi bok y
2 x 4 -2 = 6 to trzeci bok z

spr. 7+4+6 = 17 cm.
2 5 2
2010-02-02T19:43:03+01:00
Rownanie:
y+y+3+2y-2=17
4y+3-2=17
4y+3=19
4y=16
y=4

x=3+4= 7cm : bok x
z=4*2-2=8-2= 6 : bok z

y=4cm
x=7cm
z=6cm
1 2 1
2010-02-02T19:49:21+01:00
Bok z=2y-2
bok x=2y+3
bok y=2y
Obw.=17

co przedstawia równanie:
2y+2y+3+2y-2=17
6y=17+2-3
6y=16
y=16/6

bok z=2y-2=2x(16/6)-2=32/6-2=5(2/6)-2=3(2/6)
bok x=2y+3=2x(16/6)+3=5(2/6)+3=8(2/6)
bok y=2y=2x16/6=5(2/6)

sprawdzimy czy zachodzi równość:
3(2/6)+8(2/6)+5(2/6)=17
17=17 co oznacza, że poprawnie wykonaliśmy zadanie;))

p.s. liczba np. 16/6 oznacza oczywiście ułamek zwykły.