Odpowiedzi

2010-02-02T19:36:58+01:00
-bo podbijał ich państwa
-napoleon nie przewidział że w rosji bedzie wtedy bardzo zimno.Musiał zarządzić odwrót a na to nie wystarczyło im porzywienia oraz nie mieli ciepłego ubioru.Dlatego napoleon z rosji wrucił z garstka żołnieży która przeżyła
-napoleon głownie we francji wprowadził wiele reform.Zmienił teretorie państw i popodbijał kraje.
13 2 13
2010-02-02T19:38:11+01:00
Ponieważ Napoleon rósł w siłę i zbierał bardzo duże armie.
Przyczynami klęski napoleona było nieprzygotowanie żołnierzy do zimy panującej w Rosji oraz brak żywności.Rosjanie spalali wszystko co się dało miasta itp i uciekali wgłąb Rosji. Okres Napoleoński dla Europy miał bardzo wielkie znaczenie bo po raz drugi w Historii Rosja miała tak trudną sytuacje i była szana obalenia jej wtedy Inne kraje były by już od niej nieuzależnione
11 2 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T21:27:11+01:00
1. bo napoleon był nowatorski - udowodnił, że władca może być bliski człowiekowi, nie było już poddanych lecz obywatele, wprowadził szerg reform, nie wydawał jedynie rozkazw lecz walczył razem z innymi żołnierzami
2. Rosja "grała na zwłokę" - przez cały czas się wycofywała w głąb kraju unikając starcia. gdy Napoleona zastała zima a zapasy się skończyły cesarz był zmuszony zawrócić, przy czym Rosjanie zmusili go żeby wracał tą samą drogą (przez wsie, które wcześniej ograbił z jedzenia itp)
3. okres napoleoński to czas reform, innego spojrzenia na władzę, udowodnienia, że monarchia to nie jest najlepsze forma rządów - Napoleon nie był cesarzem Francji lecz Francuzów. stworzył model służby wojskowej (żołnierza się nie "tresuje" jak w Prusach lecz motywuje)
20 4 20