Na zalesienie wyznaczono działkę prostokątną, której długość była o 300m większa niż podwojona szerokość Obwód tej działki wynosił 5 km 400 m. Oblicz długość i szerokość działki.


ZADANIE ZROBIĆ NA RÓWNANIE!!! NIE NA UKŁAD RÓWNAŃ!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:39:28+01:00
Obwód - 5km 400m = 5400 m
szer- x
długość- 2x + 300

2x + 2(2x+300) =5400
2x + 4x + 600 = 5400
6x = 4800 /:6
x= 800
szerokość wynosi 800 m , a długość
2*800 + 300 = 1900 m

pozdrawiam :)
2010-02-02T19:39:59+01:00
X-długość jednego boku
5km400m=5400m
2x+300+2x+300+x+x=5400m
6x+600=5400m
6x=4800m
x=800m-długość jednego boku
2*800m+300m=1900m-długość drugiego boku