Odpowiedzi

2010-02-02T19:47:54+01:00
I rozbiór Polski – rok 1772
W jego wyniku Rosja zajęła: polskie Inflanty, północną część województwa połockiego oraz województwa: witebskie, mścisławskie i południowo-wschodnią część mińskiego (ok. 92 tys. km²; 1,3 mln ludzi).
II rozbiór Polski – rok 179ys. km²).
Zostały zagarnięte ziemie ukraińskie i białoruskie na wschód od linii Druja-Pińsk-Zbrucz, tj. województwa: kijowskie, bracławskie, część podolskiego, wschodnią część wołyńskiego i brzeskiego, mińskie i część wileńskiego (ok. 250 tys. km²).
III rozbiór Polski – rok 1795
Trzeci rozbiór objął: ziemie litewskie, białoruskie i ukraińskie na wschód od Bugu i linii Niemirów-Grodno (ok. 120 tys. km²). Po III rozbiorze Polska zniknęła z mapy Europy na 123 lata!
5 4 5
2010-02-02T19:48:25+01:00
1.Inflanty Polski, wschodnia Białoruś;
2.Ziemie Ukrainy i Białorusi po linię rzek Druja - Pińsk - Zbrucz, Podole;
3.Obszary leżące na wschód od rzek Niemen oraz Bugu wraz z Wilnem.
:**
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:53:41+01:00
Rosja zajęła:
I ROZBIÓR:polskie Inflanty, północną część województwa połockiego oraz województwa: witebskie, mścisławskie i południowo-wschodnią część mińskiego (ok. 92 tys. km²; 1,3 mln ludzi).

II ROZBIÓR:ziemie ukraińskie i białoruskie na wschód od linii Druja-Pińsk-Zbrucz, tj. województwa: kijowskie, bracławskie, część podolskiego, wschodnią część wołyńskiego i brzeskiego, mińskie i część wileńskiego (ok. 250 tys. km²).

III ROZBIÓR:ziemie litewskie, białoruskie i ukraińskie na wschód od Bugu i linii Niemirów-Grodno (ok. 120 tys. km²)
1 5 1