Jedna krawędź podstawy prostopadłościanu jest równa 20 cm. druga jest 2 razy krótsza, c a wysokość prostopadłościanu stanowi 0.75 dłuższej krawędzi podstawy. Oblicz objętość i pole powierzchni całkowitej tego prostopadłościanu.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:45:16+01:00
Krotsza krawedz =20:2=10cm
20cm*0,75=15cm
Pc= 2ab+ 2ac+2bc
Pc= 2 * 20 * 10 + 2 * 20 * 15 + 2 * 10 * 15 = 400 + 600 + 300 = 1300cm²

Pp=10cm*20cm=200cm²
V=200cm²*15cm=3000cm³=3L
5 4 5
  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T19:47:18+01:00
A= 20cm
b= 10cm
c= 0,75 * 20= 15cm

Pc= 2ab+ 2ac+2bc
Pc= 2 * 20 * 10 + 2 * 20 * 15 + 2 * 10 * 15
Pc= 400 + 600 + 300
Pc= 1300cm2


V= a * b * c
V= 20 * 10 * 15
V= 3000cm3
1 5 1
2010-02-02T20:00:33+01:00
A= 20cm
b= 10cm
c= 15cm

Pole powierzchni całkowitej:

P= 20cm * 10cm = 200cm2 --> pole podstawy dolnej
P= 10cm * 15cm = 150cm2 --> pole ściany bocznej mniejszej
P= 20cm * 15cm = 300cm2 --> pole ściany bocznej większej

Pc= 200cm2 * 2 + 150cm2 * 2 + 300cm2 * 2 = 400cm2 + 300cm2 + 600cm2 = 1300cm2

Objętość prostopadłościanu:

V= a * b * c
V= 20cm * 10cm * 15cm = 3000cm3
1 5 1