Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:37:58+01:00
W XVIIIw. wynaleziono szczepionkę i poprawiono higienę dzięki czemu zwiększyła się liczba ludności.
WYNALAZCY I WYNALAZKI:
*Izaak Newton -prawo powszechnego ciążenia
*Antoine Lavoisier -zbadał skład powietrza i wody
*Andres Celcjusz -skala temperatury
*James Watt -parowy silnik tłokowy
*John Kay -"latające czółenko"
*bracia Montgolfier -skonstruowali balon
*Edmund Cartwright -mechaniczne krosno
*Benjamin Franklin -piorunochron
1 1 1
2010-02-02T20:50:14+01:00
transport
1769-silnik parowy(model kondensacyjny)
1770-trycykl parowy
1783-pełnowymiarowy balon na gorące powietrze
1797-spadochron
medycyna
1714-termometr rtęciowy
1775-soczewki dwuogniskowe
1792-ambulans
1796-szczepienie
komunikacja
1800-telegraf semaforowy
wojsko
1718-karabin maszynowy
1776-łódź podwodna
gospodarstwo domowe
1784-oświetlenie gazowe
nauka
1762-chronometr
1800-bateria elektryczna
mechanika i budownictwo
1738-szyna żelazna
1752-piorunochron
1764-przędzarka
1769-warsztat tkacki
1779-nawijaczka
1 5 1