Technika 1 gimnazjum (urszula białka) OPERON str. 66
Lutownice mają element grzewczy w postaci grotu wykonanego z metalu. Na podstawie informacji o właściwościach metali (np. miedzi) uzasadnij wybór takiego tworzywa.
Bardzo proszę o pomoc
pilne!!
z góry bardzo dziękuje ;)

2

Odpowiedzi

2010-02-02T19:45:16+01:00
Metale są bezwonne, a także bardzo dobrze przewodzą ciepło, są bardzo dobrymi przewodnikami elektrycznymi
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T22:48:43+01:00
Metal jest jedynym elementem tak dobrze nadającym się na grot lutownicy.np grot może być wykonany z miedzi ponieważ:

-miedź posiada wysoką przewodlność cieplną
-ma wysoką temperaturę topnienia(1083 C)
dzięki temu nie topi się ani nie koroduje pod wpływem temperatury jaka występuje przy lutowaniu (ok 230 C stopni).
-Jest metalem bezwonnym
-jest to metal odporny na korozję
-ma dobrą odporność mechaniczną, choć jest miękka ale nie pęka
1 5 1