Daje naj
1.Dlaczego kobiety mające na nogach popularne "szpilki'' nie powinny wchodzić do pomieszczeń, w których podłoga wyłożona jest miękką wykładziną z PCV?
2. Na pewno próbowałeś nie raz zgnieść łupinę orzecha włoskiego. Ni można dokonać tego, ściskając go w dłoni. Ale jeżeli umieścisz w dłoni dwa orzechy i ściśniesz je razem, to wówczas łupina jednego lub równocześnie dwóch orzechów pęka.Jaki ma to związek z tematyką dzisiejszej lekcji ?
3.Dlaczego chętniej siedzimy w fotelu niż na krześle?

2

Odpowiedzi

2010-02-02T19:46:27+01:00
1. mają mniejszą powierzchnię buta, a co za tym idzie wywierają większe parcie na podłogę. niszczy się ona.
2. orzech są twardsze
3. bo jest większy i działamy na niego z mniejszą siłą
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:47:08+01:00
1)Ponieważ powierzchnia obcasa jest bardzo mała,następuje wtedy dość duży nacisk na powierzchnię,w związku z tym mogą powstać wgniecenia i itd.:)
2)Gdy ściskasz orzech w dłoni nie rozłamie się, bo nie masz dostatecznej siły do zgniecenia go - powodem jest naskórek i wszelkie inne ''wymiękczenia'' dłoni. Za to, gdy ściskasz twardy orzech z twardym orzechem tą samą siłą, orzechy pękną, gdyż nie będzie oporów siły takich jak właśnie miękkość dłoni.
3)Na fotelu siedzimy chętniej niż na krześle, ponieważ fotel jest miękki i ma oparcie, czego kszesło nie posiada.
3 3 3