Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:46:22+01:00
Ptak jest przystosowany do lotu dzięki skrzydłom oraz opływowemu kształtowi ciała. Ptaki są zazwyczej lekkie i posiadają szeroko rozłożyste skrzydła, co powoduje szybką zwiność zmienienia lotu.
1 5 1
2010-02-02T19:46:54+01:00
Dzięki temu patki moga latać :
-aerodynamiczny kształt

-kończyny przednie przekształcone w skrzydła

- asymetryczne pióra

- pneumatyczne kości (wypełnione powietrzem)

- usztywniony kręgosłup, kręgi które na niektórych odcinkach zrastają się tworząc synsakrum i pygostyl

- grzebień na mostku służący za przyczep dla mięśni poruszających skrzydłami

- brak zębów i związana z tym obecność gastrolitów w żołądku mięśniowym (przesunięcie środka ciężkości)

- rogowy dziób

- mechanizm podwójnego oddychania

- szybkie tempo metabolizmu

- dobrze rozwinięty móżdżek

- doskonałe oko (regulacja kształtu soczewki i gałki ocznej), dające tzw. sokoli wzrok, a także obecność grzebienia naczyniowego, dotleniającego oko

- brak pęcherza moczowego i wydalanie kałomoczu

- jajorodność - posiadają otwartą miednicę, za pomocą której znoszą jaja

- pióra puchowe zatrzymujące ciepło

- obojczyki zrośnięte w tzw. widełki, służące do przyczepu mięśni

- lekka czaszka.
1 5 1
2010-02-02T19:47:19+01:00
-opływowy kształt ciała
-kości pneumatyczne(wypełnione powietrzem)
-worki powietrzne(stały dopływ tlenu podczas lotu)
-lekka głowa(brak zębów, delikatna czaszka)
-kończyny przekształcone w skrzydła
1 5 1