Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:48:58+01:00
Przedstaw w postaci iloczynu:
a)5x² -15x=
= 5x(x -3)

b)3by-6by=
= 3by( 1 -2)=
= 3by

c)-8xy+8x=
= -8x( y - 1)

d)10a² -2ab=
= 2a(5a -b)

e)xy-x²y=
= xy( 1 -x)

f)6a-24b+30c=
=6(a - 4b + 5c)

g)12ab²+16b² =
= 4 b²(3a + 4)

h)x³-2x² + x=
=x( x² -2x +1)=
= x(x -1)²

i)2xy+3x-x²y =
x(2y +3 - xy)
72 2 72
2010-02-02T19:50:54+01:00
A) 5(x²-3x)
b) 3by(1-2)
c) 8x(-y+1)
d) 2(5a²-ab)
e) x(y-xy)
f) 6(a-4b+5c)
g) 4(3ab²+4b²)
h) x(x²-2x+1)
i) x(2y+3-xy)
25 2 25