A więc tak na zadanie mam zrobić prezentację multimedialną na temat ,, co można by było przenieść z Czech do Polski '' jak już napisałem musi to być prezentacja którą ja sam zrobię waszym zadaniem jest wypisać od myślników przykłady a ja potem zrobię z tego prezentację punktów jest dużo a zadanie jest łatwe musisz wypisać tylko ze 20-25 myślników z przykładam
za najciekawsze propozycję max punktów
za odpowiedzi typu wókdę ,dupy itp zgłaszam do admina
Liczę na was

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T20:11:32+01:00
Zabytki:
- Zamek na Hradczanach
- Kościół Marii Panny przed Tynem
- Pałac Kinskich w Pradze
- Ratusz staromiejski w Pradze
- Kaplica Betlejemska w Pradze
- Ogrody i renesansowo-barokowy zamek biskupów ołomunieckich w Kromieryżu
- Teatr Narodowy w Pradze
Obyczaje i tradycje:
- Czeska muzyka w operze i symfonii
- motto państwa: Prawda zwycięży!
Święta Narodowe:
- 8 maja - Dzień wyzwolenia od faszyzmu
- 5 lipca - Dzień apostołów Cyryla i Metodego
Kuchnia:
- bulion z mięsa wołowego
- praska szynka
- pardubicki piernik
- ołomuniecki serek
- Frgale, duże okrągłe kołacze z powidłami

Tyle znalazłem, możesz tego użyc w prezentacji
1 5 1
2010-02-02T21:12:30+01:00
-Czechy słyną z wyrobu kryształów które można tam kupić za stosunkowo niską cenę
- kamienie szlachetne: granaty, rubiny, bursztyny tak samo
- są wspaniałe albumy fotograficzne o Czechach
-płyty z muzyką czeską, która różni się od polskiej
- wyroby ceramiczne w ludowe wzory (dla pacanów-talerze)
- charakterystyczne drewniane sztućce i talerze
- zabawki robione ręcznie
- marionetki
- lalki
- oryginalne kufle do piwa
- morawskie wino
- zielona, gorzka wódka z destylowanego ziela Bylicy piołunu
- wszelkiego rodzaju "dzierganki" (chusteczki, obrusy, serwetki)
- są tam świetne zabytki do kupienia, ale nie koniecznie mozna je wywieźć z kraju
- można kupić wszelkiego rodzaju rzeczy charakterystyczne dla inny ch państw- zwiedzając czechy w zasadzie zwiedzasz cały świat :) np:
- rosyjskie matrioszki
-peruwiańskie czapki
- tybetańskie posążki

I można tak wymieniac i wymieniać. W razie czego są jeszcze strony z pamiątkami 9wszelkiego rodzaju turystyczne o Czechach)