Odpowiedzi

2010-02-02T19:59:33+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T20:06:36+01:00
C=10cm

jest to trójkąt prostokątny równoramienny dlatego też zachodzi zależność przekątna=a√2, a przekątne są równe a.

10=a√2
a=10/√2
a=(10/√2)x(√2/√2)=(10√2)/2=5√2

pole obliczmy ze wzoru: P=1/2axh
w naszym wypadku wysokość jest równa przyprostokątnej
P=1/2x5√2x5√2
P=50cm2 tj. nasza odpowiedź na powyższe zadanie;))