Odpowiedz na pytania

1) Goryle są największymi żyjącymi ...?
Ssakami Ssakami naczelnymi Płazami

2) Które goryle są srebrnogrzbiete?
Tylko samce Tylko te zarozumiałe Tylko samice

3) Co zagraża gorylom:
utrata siedlisk kłusownictwo polowania dla zysku wszystkie powyższe

4) Dlaczego goryle uderzają się w piersi?
Lubią dzwięk bębnów Aby odstraszyć inne zwierzęta Widziały to na filmie

3

Odpowiedzi

2010-02-02T20:10:14+01:00
1 ssaki naczelne

3 utrata siedlisk
4 okazuja swoją siłe
1 1 1
2010-02-02T20:10:19+01:00
1. Ssakami naczelnymi
2. Tylko samce
3.Wszystkie powyższe
4.Aby odstraszyć zwierzęta
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T20:36:43+01:00
Goryle
Występowanie, siedliska: Tropikalne lasy w Afryce

Cechy charakterystyczne

Wzrost 167-80 cm samce
ok. 140 cm samice

Waga 160-200 kg samce
60-100 kg samice

Tryb życia: Większość czasu spędzają żyjąc spokojnie w grupach rodzinnych. Posiadają swoje terytoria o pow. do 30 km2. Najchętniej żerują wieczorem i rano, w dzień odpoczywają w południe, na noc przygotowują legowiska z gałęzi oraz liści. Są ssakami inteligentnymi, potrafią wykorzystywać różne przedmioty w celu ułatwienia sobie pewnych czynności, np kamieniem rozbijają orzechy. Poruszają się na czworakach podpierając się zgiętymi palcami u rąk.

Odżywianie : Dieta wegetariańska, spożywają ok. 140 gatunków roślin.

Ochrona: Obydwa gatunki goryla są gatunkami zagrożonymi wyginięciem. Zagrożenie dla G. b. beringei, G. b. diehli i populacji Bwindi uznano za krytyczne.

Systematyka

Domena eukarioty
Królestwo zwierzęta
Typ strunowce
Podtyp kręgowce
Gromada ssaki
Podgromada ssaki żyworodne
Szczep łożyskowce
Rząd naczelne
Rodzina człowiekowate
Rodzaj goryl
7 2 7