Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T20:09:05+01:00
Swój przydomek zawdzięczał nie tylko dokonaniom dyplomatycznym i militarnym, ale i posturze – przeprowadzone w 1861 roku pomiary szkieletu władcy wykazały, iż miał on 192 cm wzrostu.
23 2 23
2010-02-02T20:13:36+01:00
Nadali mu przydomek "wielki", ponieważ zrobił wiele dla kraju. W 1349 r. zawarł kompromisowany pokój z kżyrzakami w Kaliszu, ekspansję skierował na wschód przyłączając w 1349r Ruś Halicką. Wzmocnił system obronny państwa : budował wzdłuż granic liczne zamki. Zachęcał do wznoszenia fortyfikacji miejskich. Z jego inicjatywy zostało uregulowane prawo. W 1364r. założył pierwszy uniwersytet. Uregulował sytułacje prawne Żydów.

Myśle że będzie dobrze .!! : ))
50 4 50
Diecie
Domki
Dzięki 
*krzyżakami