Odpowiedzi

  • Roma
  • Community Manager
2010-02-02T20:17:12+01:00
A - szukana liczba
Rozwiązaniem równań ma być liczba 2
a) x = 2
3 * (x-1) - 3 = A
3 * (2 - 1) - 3 = A
3 * 1 - 3 = A
3 - 3 = A
A = 0
3 * (x-1) - 3 = 0

b) y = 2
6y + 2 * (y+ 1) - A = 0
6 * 2 + 2 * (2 + 1) - A = 0
12 + 2 * 3 - A = 0
12 + 6 - A = 0
18 - A = 0
- A = - 18 /*(-1)
A = 18
6y + 2 * (y+ 1) - 18 = 0

c) t = 2
A - t = t + 2
A - 2 = 2 + 2
A - 2 = 4
A = 4 + 2
A = 6
6 - t = t + 2
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T20:30:12+01:00
A)
x=2
3x-3-3=?
3x-9=-3|+9
3x=6|:3
x=2
ponieważ po obliczeniu nawiasu wychodzi 3x-9, jeśli tam wstawimy -3 to otrzymamy : 3x-9=-3|+9
3x=6|:3
x=2
b)
y=2
6y+ 2 (y+ 1) - ......= 0
6y+2y+2-18=0
8y-16=0|+16
8y=16|8
y=2 najłatwiej to obliczyc podstawiajac zamiast niewiadomej liczbe 2
c)......-t = t + 2
6-t=t+2|+t
2t+2=6|-2
2t=4|:2
t=2
6 4 6