Odpowiedzi

2010-02-02T20:14:02+01:00
Δ=800kg/m³-gęstość nafty V=2l=2dm³=0,002m³ -objętość nafty myślę ze to jasne
zatem
m=δxV=800kg/m³x0,002m³=1,6kg
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T20:23:56+01:00
Dane:
dn (gęstość nafty)-800 kg/m³

Do dalszych obliczeń należy przeliczyć litry na m³:
V (objętość nafty) - 2l = 2dm³= 0,002m³
Korzystamy ze wzoru na gęstość:
d = m (masa) : V → m= d × V
m= 0,002m³ × 800 kg/m³
m=1,6 kg