Odpowiedzi

2010-02-02T20:28:13+01:00
......Sycylia
......Tybet
europA
...potRawa
......tOga
.......Życie publiczne
starożYtnośc
........Tunika
..rodziNa
.sandały

.........saRkofag
...........rZeka
.....termyY
.......foruM
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T20:32:17+01:00
1.Władca Turcji (SUŁTAN)
2.Możnowładca (MAGNAT)
3.W dawnej Polsce podatek płacony od uprawianej ziemi (PORADLNE)
4.Dokument królewski, nadający szczególne uprawnienia jakiejś osobie lub grupie ludzi ( PRZYWILEJ)
5.Rezerwowe oddziały wojska (ODWODY)
6.Pogardliwie o żołnierzu (ŻOŁDAK)
7.Student seminarium duchownego (KLERYK)
8.Wyższy urzędnik państwowy zasiadający w senacie (KASZTELAN)
9.OKres pełnienia urzędu, pochodzącego z wyboru (KADENCJA)
10.Tatarska niewola (JASYR)
11.Danina, którą składali muzułmańskim władcom chrześcijańscy poddani (HARACZ)
12.System rządów, w którym szczególny wpływ na organizację i politykę państwa wywiera armia (MILITARYZM)
13.Zwolnienie od przepisu prawa kościelnego (DYSPENSA)
14. Lokalne oddziały zbrojne, często ochotnicze, złożone z przeszkolonych wojskowo obywateli ( MILICJA)

To w nawiasach to są hasła do krzyżówki ;) Myślę że pomogłam ;)