Rozwiąż krzyżówkę.
1. Kultura szlachty polskiej w XVII w.
2. Tam w 1667r. Polska podpisała rozejm z Kozakami i Rosją.
3.Na odsiecz tego miasta ruszył Jan III Sobieski.
4.Władcą tego państwa był sułtan.
5.Wojsko niedoceniane przez Rzeczpospolitę.
6.Progi skalne na rzece Dniepr.
7. Bunt szlachty przeciwko królowi.
8.Tam w 1651 r. Jan Kazimierz pokonał Kozaków.
9. Obszar za prohami Dniepru.
10.Najazd Szwedów na Polskę w 1655 r.
11. Rzeczpospolita utraciła ten teren w 1660 r.
12.Podczas tej bitwy umarł hetman J.K.Chodkiewicz.
13.Miasto z klasztorem Jasnogórskim.
14.Wyprawy magnaterii polskiej na Rosję w celu zdobycia tronu rosyjskiego.
15.Ojczyzna Wazów.
16.W ten sposób szlachta sama wymierzała sprawiedliwość
17.Tam w 1610 r. HEtman S. Żółkiewski pokonał Rosjan.
18. W tym mieście polska pokonała w 1627 r. Szwedów.
19.Tam flota polska pokonała w 1627 r. Szwedów.

^ ^ NIe będę uznawała odpowiedzi mniej niż 10 . ; /
Z góry dziękuję. (;

2

Odpowiedzi

2010-02-02T20:30:02+01:00
1. sarmacka
3. Wiedeń
4.Turcja
5. Lisowczycy (?), Kozacy (?)
7. rokosz
10. potop
12. bitwa pod Chocimiem
13. Częstochowa
14. Dimitriada
15. Szwecja
19. Oliwa (?)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T20:39:24+01:00
1)sarmadzka
2)Andruszow albo Andruszew
3)Wiedeń
4)Turcja
5)
6)
7)rokosz
8)pod Beresteczkiem
9)
10)potop szwecki
11)część Inflant
12)pod Chocimiem
13)Częstochowa
14)Dimitriada
15)Szwecja
16)może liberum veto ale nie jestem pewna
17)pod Kłuszynem
18)Oliwa
19)Oliwa

Jeśki to jest krzyżówka to szkoda, że nie podałaś ilość liter. Wydaje mi się, że to co wiedziałam, jest poprawnie.
1 5 1