Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T20:36:56+01:00
D=6√3
OBL P

d to dwie wysokosci trojkata r. bocznego h=a/2√3
d=a√3 podstawiam za d

6√3=a√3
a=6
P to 2 pola trojkata r. bocznego P1=a²/4√3

P=1/2a²√3
P=18√3

ODP P=18√3

pozdrawiam

Hans
2010-02-02T20:40:19+01:00
D1 - dłuższa przekątna = 6√3
a - bok rombu = ?
h - wysokość jednego trójkąta równobocznego w podstawie = d1/2 = 3√3
h w trójkącie równobocznym = a√3/2
a√3/2 = 3√3
a √3 = 2 razy 3√3 = 6√3
a = 6√3 podzielić przez √3 = 6
P - pole rombu = d1a = 6√3 razy 6 = 36√3
obwód = 4 razy a = 4 razy 6 = 24
2 5 2