Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T20:30:27+01:00
Materia krąży w ekosystemie, ponieważ w żadnym z poziomów nie jest ona utracona nawet w najmniejszym stopniu. dajmy na to:
Trawa(producent)---królik(konsument I )----- lis (konsument II). Zakładamy, że lis zdechnie ze starości. Destruenci (bakterie) rozłożą jego szczątki po czym z powrotem wchłaniają je rośliny. dlatego też materia krąży w ekosystemie. natomiast energia tylko przepływa przez ekosystem, ponieważ na każdym poziomie następuje znaczna jej utrata.
6 3 6
2010-02-02T20:39:09+01:00
Materia krąży w ekosystemie,ponieważ jest najpierw używana do budowy organizmów a po ich smierci wraca do środowiska, skąd może znowu zostać wykorzystana do budowy nowych organizmów

a energia przepływa, ponieważ cały czas organizmy ją tracą np.w postaci ciepła,na każdym kolejnym poziomie troficznym jest jej mniej i musi być stale odnawiany jej zapas

to oczywiście tak mniej więcej,ale ogólnie o to chodzi :)
4 5 4