Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T20:43:20+01:00
W trzech beczkach było 65,6l oleju. W drugiej beczce było 2 razy więcej niż w pierwszej a w trzeciej było 14l oleju. Ile litrów znajdowało się w 1 i 2 beczce

1 beczka : x = 17,2 litra oleju
2 beczka : 2x = 34,4 litra oleju
3 beczka : 14l
razem 65.6l

3x+14=65,6
3x=51,6 |:3
x=17,2

sprawdzasz ; 17,2+34,4+14=65,6 litrów
2010-02-02T20:44:37+01:00
X=ilosc oleju w 1beczce
y=2x=ilosc oleju w 2 beczce

x+Y+14=65.6
x+2x+14=65.6
3x=65.6-14
3x=61.6 //3
x=20,5 w zaokragleniu
y=2x

y=2*20.5
y=41

20.5+41+14=65.6
65.6=65.6