Zad.1. Oblicz miarę z kątów przyległych, wiedząc, że miara drugiego kąta jest równa:

a)38* b)75* c)129 d)155* e)179* f) alfa (a)

*(gwiazdka) = stopni.

Zad.2
Mira jednego kata przyległego jest dwa razy większa od miary drugiego kąta. Oblicz miary obu kątów.

Zad.3
Różnica miar dwóch kątów przyległych równa się 26*. Oblicz miary katów.

Dziękuje z góry:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T20:42:29+01:00
A)38*
180*-38*=142*
b)75*
180*-75*=105*
c)129
180*-129*=51*
d)155*
180*-155*=25*
e)179*
180*-179*=1*
f) alfa (a)
180*-alfa
Zad.2
Mira jednego kata przyległego jest dwa razy większa od miary drugiego kąta. Oblicz miary obu kątów.
180:3=60
60-miara jednego kąta
2*60=120 miara drugiego kąta
Zad.3
Różnica miar dwóch kątów przyległych równa się 26*. Oblicz miary katów.
180*-26*=154*
154*:2=77*-miara jednego kąta
26*+77*=103* miara drugiego kąta


4 3 4
2010-02-02T20:43:54+01:00
A)38*
180 - 38 = 142
b)75*
180 - 75 = 105
c)129
180 - 129 = 51
d)155*
180 - 155 = 25
e)179*
180 - 179 = 1
f) alfa
180 - α
Zad 2
180 : 3 = 60
2 * 60 = 120
Zad3
x - pierwszy kąt
x+26 - drugi kąt
180 -26 =154
154 : 2 = 77
77 + 26 = 103
Odp. 77,103
4 5 4
2010-02-02T20:44:12+01:00
Zad.1. Oblicz miarę z kątów przyległych, wiedząc, że miara drugiego kąta jest równa:

a)38* b)75* c)129 d)155* e)179* f) alfa (a)

*(gwiazdka) = stopni.

Zad.2
Mira jednego kata przyległego jest dwa razy większa od miary drugiego kąta. Oblicz miary obu kątów.

Zad.3
Różnica miar dwóch kątów przyległych równa się 26*. Oblicz miary katów.

Dziękuje z góry:)

Zad 1
a ) 180* - 38* = 142 *
b) 75*
c) 51 *
d) 25*
e) 1*
f) beta (b)

przykłądy b,c,f,e,f robiłam podobnym sposobem co przykład a

Zad 2
180 : 3 = 60
jeden ktąt to ; 60 + 60 = 120*
a drugi to 60 *

Zad 3
180*-26*=154*
154*:2=77*- jeden kąt
26*+77*=103* -drugi kąt
4 4 4