Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T20:42:43+01:00
Komórka - podstawowa jednostka organizmów żywych.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T21:00:48+01:00
Najmniejsza strukturalna i funkcjonalna jednostka organizmów żywych, zdolna do prowadzenia wszystkich funkcji życiowych organizmów.
Wyróżniamy komórki: prokariotyczne i eukariotyczne(roślinne zwierzęce i grzybów).
Komórka zdolna jest do: przeprowadzania metabolizmu, zdolna jest do rozmnażania- mitoza i mejoza.
Zespół komórek wskazujących wspólne pochodznie, podobieństwo budowy nazywamy tkankami, które są w prawie każdych roślinach i zwierzętach