Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T20:46:57+01:00
Węgle kopalne powstały z drzew które przez tysiące lat bo odleżeniu zamieniły się na węgiel ... Zostały przysypane ziemią i tak teraz węgiel wydobywamy z ziemi :D
10 1 10
  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T20:49:26+01:00
Węgle kopalne to skały osadowe powstałe w wyniku nagromadzenia i przeobrażenia materii roślinnej.Przy powstawaniu węgli kopalnych wydziela się dwie fazy: biochemiczną - polegającą na rozkładzie substancji roślinnej w procesach hydrolizy i utleniania, przy udziale organizmów żywych dzięki której dochodzi do wzbogacenia się materiału roślinnego w pierwiastek węgiel, oraz geochemiczną - kiedy na przeobrażoną materię przykrytą skałami osadowymi zaczynają oddziaływać wysokie ciśnienie i temperatura oraz rozpoczynają się procesy prowadzące do usunięcia składników lotnych (gazów) i koncentracji pierwiastka węgla


o bożeee nie wiedziałam co wiecej jeszcze napisać :*
22 4 22