Co oznaczają poniższe pojęcia? Wpisz je przy odpowiednich wyjaśnieniach. Uwaga! Gdy wyjaśnienie pasuje do dwóch pojęć wpisz oba.

Pojęcia:
druga Rzeczpospolita, Armia Krajowa, Holokaust, konspiracja, rząd londyński, Polskie Państwo Podziemne, AK, Katyń, szoah, sancja, rząd emigracyjny.


Tajne państwo utworzone pod okupacją przez organizacje podległe rządowi londyńskiemu........................... .
Rząd Polski, który powstał na Zachodzie po klęsce wrześniowej..................................... .
Zagłada żydów podczas II wojny światowej...................... .
Tajna Armia Polska, wlacząca o niepodległosc w czasie okupacji................................... .
"uzdrowienie" stosunków w państwie, a takze potoczna nazwa obozu rządzącego Polską w latach 1926-1939..................... .
Potoczna nazwa państwa polskiego od roku 1921.................. .
Tajne, nielegalne działania wymierzone przeciwko władzy....................... . Miejscowość w Związku Radzieckim, w której pobliżu rozstrzelano wziętych do niewoli Polaków........................ .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T21:12:18+01:00
Tajne państwo utworzone pod okupacją przez organizacje podległe rządowi londyńskiemu Polskie Państwo Podziemne .
Rząd Polski, który powstał na Zachodzie po klęsce wrześniowej rząd londyński. .
Zagłada żydów podczas II wojny światowej Holokaust, szoah .
Tajna Armia Polska, wlacząca o niepodległosc w czasie okupacji Armia Krajowa, AK .
"uzdrowienie" stosunków w państwie, a takze potoczna nazwa obozu rządzącego Polską w latach 1926-1939 sancja .
Potoczna nazwa państwa polskiego od roku 1921 druga Rzeczpospolita .
Tajne, nielegalne działania wymierzone przeciwko władzy konspiracja . Miejscowość w Związku Radzieckim, w której pobliżu rozstrzelano wziętych do niewoli Polaków Katyń .
118 2 118
2010-02-02T21:14:04+01:00
Druga rzeczpospolita-Nazwa podkreśla ciągłość z I Rzecząpospolitą (1454–1795), zlikwidowaną traktatami rozbiorowymi zawartymi pomiędzy Austrią, Prusami i Rosją w drugiej połowie XVIII wieku (1773–1795). Urzędowym językiem II Rzeczypospolitej był polski, a walutą początkowo marka polska a od 1924 złoty polski.

Armia Krajowa-zakonspirowana siła zbrojna polskiego podziemia w czasach II wojny światowej, działająca pod okupacją niemiecką państwa polskiego i sowiecką w granicach sprzed 1 września 1939 oraz poza nimi. Była najsilniejszą i najlepiej zorganizowaną armią podziemną z działających w tamtym czasie w Europie

Holokaust-zakłada i wyniszczanie narodu żydowskiego

konspiracja-ogólnie: tajemnica lub tajna organizacja; w dziedzinie wojskowości: tajna działalność skierowana przeciwko istniejącej władzy lub okupantom, prowadzona przez podziemne organizacje polityczne i zbrojne.

rzad londynski-rząd Rzeczypospolitej Polskiej w latach 1939-1990 będący legalną kontynuacją władz II RP, zmuszonych opuścić Polskę po agresji III Rzeszy i ZSRR na Polskę we wrześniu 1939 i okupacji całego terytorium Polski przez agresorów.

Polski Panstwo Podziemne-tajne struktury państwa polskiego, istniejące w czasie II wojny światowej, podlegające Rządowi RP na uchodźstwie.

AK- to samo co armia krajowa

Katyń-wieś w Rosji, 18 km na zachód od Smoleńska, nad Dnieprem.

szoah-to samo co holokaust

sancja-sory ale tego nie wiem

rząd emigracyjny.jusz sama nazwa mówi co to za rzd to czego jest powołany
36 2 36