Odpowiedzi

2010-02-02T21:18:21+01:00
Sumaryczny: HPO3
strukturalny: (w załączniku)
Powstawanie: w wyniku odwodnienia kwasu fosforowego podczas ogrzewania powyżej 300 °C

Wydaje mi się, że właściwości i zastosowanie jest takie jak w kwasie fosforowym. Tzn:
Stosowany głównie do wyrobu nawozów sztucznych, które są konieczne do właściwej uprawy roślin, do wyrobu fosforanów, w przemyśle spożywczym(jako dodatek do napojów gazowanych), do wytwarzania fosforanowych powłok ochronnych na metalach, do wytwarzania wielu środków farmaceutycznych.

- ciecz
- nieprzyjemny zapach
- budowa krystaliczna
- rozpuszcza się w wodzie
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T21:20:39+01:00
Sumaryczny : HPO3
STRUKTUALNY W ZAŁĄCZNIKU
POWSTAJE W WYNIKU ODWODNIENIA KWASU FOSFOROWEGO PODCZAS OGRZEWANIA POWYZEJ 300 STOPNI C
1 1 1