Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T21:53:08+01:00
Witaj
Najprościej jest tak: początkowa Ek = 0,5*m*v^2 zostaje zużyta na
wykonanie pracy W przeciwko sile tarcia T na drodze s: W = T*s
0,5*m*v^2 = T*s ale na płaszczyźnie poziomej T = Q*f a nacisk czyli
ciężar Q = mg. Mamy więc 0,5*m*v^2 = mgfs
s = 0,5*v^2/[gf] = 100m

pozdrawiam
czarnadziura
5 3 5
2010-02-02T21:59:10+01:00
F=0.05
v=10m/s
g=10m/s²
s=?

Ft= f * Fn => ma = f*mg => a= f*g

s= v*t - at²/2 => t= v/a
s=v*v/a - av²/2a²
s=v²/a - v²/2a
s=v²/a * (1+½)
s=3/2 v²/a => a=f*g
s=3/2 v²/f*g
s=3/2 *10²/0,05*10
s=300m
5 2 5