Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T22:12:20+01:00
Ppc = 6cm*8cm=48cm
6cm*13cm=78cm
8cm*13cm=104cm
78cm+104cm=182cm
182cm*2=364cm
48cm*2=96cm
364cm+96cm=460cm

V=6cm*8cm*13cm=48cm*13cm=624cm
1 5 1
2010-02-02T22:31:10+01:00
Obliczamy wysokość na podstawie tw Pitagorasa
a²+b²=c²
przy czym nasze a- połowa boku prostokąta czyli
tj w jednym przypadku a = 4cm dłuższy bok a w drugim a =3cm krótszy bok podstawy
nasze b to jest wysokość czyli h
a nasze co to jest przeciwprostokątna więc

a²+b²=c²
(4cm)²+b²=(13cm)²
16cm²+b²=169cm²
b²=153cm² /√
b=12,37cm

a²+b²=c²
(3cm)²+b²=(13cm)²
9cm²+b²=169cm²
b²=160cm² /√
b=12,65cm

pole powierzchni postawy:
Pp=a*b
Pp=8cm*6cm
Pp=48 cm²

pole powierzchni bocznej 1
Pb1=2ah
Pb=2*8cm*12,37cm
Pb=197,92cm²

pole powierzchni bocznej 2
Pb2=2ah
Pb=2*6cm*12,65cm
Pb=151,8cm²

Pole powierzchni całkowitej
Pc=Pp+ 2Pb1+2Pb2
Pc=48 cm²+2(197,92cm²)+2(151,8cm²)
Pc=48 cm²+395,8cm²+303,6cm²
Pc=747,4cm²

Obwód
obwód podstawy V=2a+2b
Vp=2*8cm+2*6cm
Vp=16cm+12cm
Vp=28cm

obwód większego trójkąta
Vt1=2c(krawędź boczna)+a
V=2*13cm+8cm
v=26cm+8cm
Vt1=34cm

obwód mniejszego trójkąta
Vt2=2c(krawędź boczna)+a
V=2*13cm+6cm
v=26cm+6cm
Vt2=32cm

obwód bryły
V=Vp+2Vt1+2Vt2
V=28cm+2(34cm)+2(32cm)
V=28cm+68cm+64cm
V=160cm³

1 4 1