Odpowiedzi

2010-02-02T21:32:12+01:00
X+y=13
x*10 +y -x-y*10=27

x+y=13
9x-9y=27

x+y=13
x-y=3

x=3+y
2y=10

x=8
y=5

Odp.liczba o której mowa to 85
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T21:34:50+01:00
10x+y - liczba dwucyfrowa
1)x+y = 13
2)10y+x+27 = 10x+y
1)x = 13-y
2)9y-9x = -27 /:(-9)
1)x = 13-y
2)x-y =3
podstawiamy do 2) za x:
13-y-y = 3
-2y = -10 /:(-2)
y = 5
x = 13-5
x = 8
10*8+5 = 85
10*5+8 = 58
85 -58 =27
Odp szukaną liczbą jest 85.
2010-02-02T21:43:10+01:00
Dane:
cyfra dziesiątek=x
cyfra jedności=y
x+y=13
liczba=10x+y przed przestawieniem cyfr (szukana liczba)
po przestawieniu=10y +x
z warunków zadania
10x+y -(10y+x)=27
x+y= 13
_____________________________________
10x+y -10y -x=27
x+y=13
____________________________
9x -9y=27 /:9
x+y = 13
________________________________________
x-y=3
x+y=13
_____________________-------
dodajemy stronami
2x=16 /:2
x=8
8+y=13 /-8
____________________________-
x=8
y=5
_______________________________________-
szukana liczba 10x+y=10 *8 +5=85