Poproś swoich rodziców, aby pomogli ci odczytac dwa razy w odstępie 2 dni wskazania licznika energii elektrycznej zużytej w twoim mieszkaniu. Na podstawie tych odczytów oblicz wartość zużytej w ciągu 2 dni energii elektrycznej i jej koszt. Oszacuj koszt zużytej energii w waszym mieszkaniu w ciągu 1 miesiąca.

W jednym dniu było 15 kWh, a w drugim 10 kWh . Cena za 1 kWh wynosi 0,4 zł .

2

Odpowiedzi

2010-02-02T21:51:50+01:00
Dane:
za 2 dni zuzylismy 5 kWh

1 kWh kosztuje 40gr, wiec za 2 dni zaplacimy 5*0,4zl=2zl

zakladam, ze miesiac ma 30 dni

koszt miesieczny to 15*2zl = 30zl
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T22:07:14+01:00
Z 2 dni wyciągamy średnią zuzycia energii:
15+10= 25 przez 2, bo 2 dni = 25/2=12,5 kWh zużytej średnio w ciągu 1 dnia.

cena za 1 kWh wynosi 0,4 zł. Dzienny koszt to 12,5 kWh*0,4 zł= 5zł
Zakładamy że miesiąc ma 30 dni, zatem 30 dni*5zł = 150 zł średnio za miesiąc (za 375 kWh= 12,5kWh*5zł)

W ciągu tych dwóch dni jest to:
15+10=25 kWh
koszt: 25kWh*0,4 zł = 10 zł
5 4 5