Odpowiedzi

2010-02-02T21:51:15+01:00
Will i shall uzywamy gdy mowimy w czasie przyszlym (Future Simple).

shall jest bardziej oficjalne, o ile pamietam. shall uzywa sie tylko do osobi 1. l. poj i 1. l . mn. czyli do I, We

skrót od will to 'll np. You'll...
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T21:53:52+01:00
WILL: jeśli podejmujemy decyzję
{I'll call you tomorrow.}

jeśli uważamy jakieś wydarzenie za pewne lub bardzo prawdopodobne, jesteśmy przekonani o tym
{Don't worry, he'll come back to you.}

oferując pomoc, prosząc o pomoc, prosząc uprzejmie o coś
{Will you marry me?}

SHALL:
użyte w drugiej i trzeciej osobie liczby pojedynczej i mnogiej oznacza rozkaz lub nakaz i często występuje w regulacjach i dokumentach prawnych,
{You shall stay in the room.}

w 2. i 3. osobie może także służyć wyrażaniu obietnicy albo groźby,
{You shall get your reward.}
6 5 6