Odpowiedzi

2010-02-02T22:06:52+01:00
Fw = δ(ro) × V x g
r (ro) - gęstość płynu
Vzanurzone - objętość zanurzonej części ciała
8dm³x1000kg/m³x10(metrów na sekunde)=80000N
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T22:07:57+01:00
Wzór na siłę wyporu to:
Fw = g * φ * V

Fw- siła wyporu
g - siła grawitacji , ciężar ( na ziemi wynosi 10N/kg)
V - objętość
φ - gęstość cieczy

DANE:
g = 10N/kg
V = 8 dm3 = 0,8m3
φ = 1000 kg / m3

SZUKANE:
Fw = ?


licze :
Fw = 10N/kg * 0,8m3 * 1000 kg/m3 = 8000 N ( bo metry i kilogramy się skrócą )

Odp.: Siła wyporu działająca na to ciało wynosi 8000N.

___________
pzdr . ; D