Odpowiedzi

2010-02-02T22:07:41+01:00
B - liczba nieparzysta
b² + (b+2)² + (b+4)² =155
Po przekształceniach otrzymujemy:
3b² + 12b + 20 = 155
3b² + 12b -135 = 0
delta = 144 - 4 * 3 * (-135)
delta = 144 + 1620
delta = 1764
sqrt(delta) = 42
x1 = -9
x2 = 5

Rozwiązanie:
a) -9 , -7 , -5
b) 5, 7, 9
77 1 77
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T22:11:36+01:00
2x+1=pierwsza liczba
2x+3= druga
2x+5= trzecia liczba

(2x+1)²+(2x+3)²+(2x+5)²=155
4x²+4x+1+4x²+12x+9+4x²+20x+25=155
12x²+36x=155-35
12x²+36x-120=0

Δ=b²-4ac=36²+4×12×120=1296+5760=7056
√Δ=84

x₁=(-b-√Δ):2a=(-36-84):24=-5 odpada=ujemna

x₂=(-b+√Δ):2a=48:24=2


pierwsza liczba=2x+1=2×2+1=5
druga=7
trzecia=9
spr. 7²+5²+9²=155
49+25+81=155
155=155
26 4 26