Odpowiedzi

2010-02-02T22:09:18+01:00
Obwód=4cm(ramię prostopadłe)+4cm(górna podstawa)+7cm(dolna podstawa)+5cm(drugie ramię)
obwód=4+4+7+5=20cm
odp.obwód wynosi 20cm
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T22:09:55+01:00
Ramię prostopadłe do podstaw ma 4 cm
podstawa górna ma także 4 cm (ma taką samą długość jak ramię prostopadłe)
podstawa dolna ma 4 cm + 3cm = 7 cm (jest o 3 cm dłuższa od podstawy górnej)
drugie ramię ma 7cm - 2 cm = 5 cm (podstawa dolna jest o 2 cm dłuższa od drugiego ramienia, więc ramię jest krótsze)
Obwód trapezu (suma boków)
L = 4cm + 4cm + 7cm + 5cm = 20cm
Odp. Obwód trapezu wynosi 20cm.
5 3 5