Odpowiedzi

2010-02-02T22:15:10+01:00

x - wiek Basi
y - wiek Agnieszki

x-1=2(y-1)
x=y+5

y+5-1=2y-2
x=y+5

y=6

x=6+5
x=11

x=11
y=6

Basia ma 11 lat, a Agnieszka 6.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T22:17:24+01:00
X - wiek basi
y - wiek agnieszki

pierwsze rownanie
Rok temu Basia była 2 razy starsza od Agnieszki
x-1 = 2(y-1)

drugie rownanie
Dziś jest od niej starsza o 5 lat
x = y+5

x-1 = 2(y-1)
x = y+5

wstawiamy drugie rownanie do pierwszego

y+5-1=2y-2
x = y+5

y-2y=-5+1-2
x = y+5

-y=-6 / :(-1)
x = y+5

y=6
x=11