Odpowiedzi

2010-02-02T22:16:26+01:00
Jeden <najmniejszy> kąt ma 30*. Ten drugi dwa razy większy ma 60* a ten trzeci<czyli suma dwóch poprzednich > ma 90*
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T22:17:34+01:00

α - pierwszy kąt
2α - drugi kąt
α+2α=3α - trzeci kąt

α+2α+3α=180
6α=180
α=30°

2*30=60°

3*30=90°

Kąty w tym trójkącie wynoszą 30°, 60° i 90°
4 4 4
2010-02-02T22:18:21+01:00
Wyznacz kąty trójkąta w którym jeden z kątów jest dwa razy większy od drugiego a trzeci kat jest równy sumie dwóch pozostałych.

α+2α+(α+2α)=180°
α+2α+α+2α=180°
6α=180° /:6
α=30°

β=2α=2*30°=60°
γ=α+2α=30°+60°=90°
2 3 2