Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T22:52:05+01:00
Cala wyplata to 1
1-1/3 -1/4 - 1/5 - 1/6 =(wspolny mianownik dla 3, 4, 5, 6 to 60)
1 - 20/60 - 15/60 - 12/60 - 10/60 = 1- (20/60 + 15/60 + 12/60 +10/60) =
1 - 57/60 = 3/60 = 1/20 tyle dostal piaty pracownik
2010-02-02T22:52:13+01:00
X - 1/3x - 1/4x - 1/6x - 1/5x =

= x - 20/60 x - 15/60 x - 10/60 x - 12/60 x =

= x - 57/60 x =

= 3/60 x =

= 1/20 x

Otrzyma 1/20 wyplaty
2010-02-02T22:58:12+01:00
Piąty pracownik x
1/3+1/4+1/6+1/5=x=1
20/60+15/60+10/60+12/60+x=1(wspólny mianownik)
57/60+x=1
x=3/60=1/20
trzeci pracownik dostał 1/20 zapłaty.