Odpowiedzi

2010-02-03T09:08:56+01:00
Dane:
R1=0,2 KOhm
R2 = 0,1 KOhm
U=60V

Rz=0,3kOhm = 300Ohm (polaczenie szeregowe)

I=U/R = 60/300=0,2A

na V1
U1=I*R1 = 0,2A*200Ohm = 40V

na V2
U2 = I*R2 = 0,2A*100Ohm = 20V

pozdrawiam

my bad... zle pomnozylem... poprawiam i przepraszam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T11:20:10+01:00
Dane:
R1 = 0,2 k om = 200 om
R2 = 0,1 k om = 100 om
U = 60 V
-------------------------------
Szeregowe połączenie dlatego opór zastępczy R = R1 + R2
R = 200 om + 100 om = 300 om
Natężenie prądu w tym obwodzie
I = U/ R = 60 V/ 300 om = 0,2 A
Na V1 mamy
U1 = I * R1 = 0,2 A * 200 om = 40 V
Na V2 mamy
U2 = I *R2 = 0,2 A * 100 om = 20 V.
Odp. Woltomierz V1 wskazuje 40 V, a woltomierz V2 wskazuje 20 V.