W pewnym gimnazjum sa 3 klasy trzecie.W klasie III a jest 16 chłopcow i stanowia oni 50 % tej klasy w IIIb jest 7 chłopcow i stanowią oni 25 % tej klasy w klasie IIIc jest 12 chłopcow i stanowia oni 48 % tej klasy .Jaki procent uczniow klas trzecich stanowia dziewczeta.Zapisz obliczenia

3

Odpowiedzi

2010-02-02T23:00:48+01:00
IIIa : 16 chłopców i 16 dziewcząt
IIIb: 7 chłopców i 21dziewcząt
IIIc: 12 chłopców i 13 dziewcząt

łącznie 85 uczniów, w tym 50 dziewcząt, które stanowią: 50/85 *100%= 59 %
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T23:01:15+01:00
W IIIa jest 16 chlopcow stanowia 50% zatem dziewczat tez jest 16
w IIIb jest 7 chlopcow a dziewczat 7*3=21
IIIc chlopcy 12 - 48%
dz - 52%
dz * 48 = 12 *52
dz *48 = 624
dz = 13

zatem w calej szkole jest 16+16+7+21+12+13 = 85 uczniow
w tym 16+21+13 = 50 dziewczat

stanowia one 50/85 = 0,588235294... czyli ok 59%
2010-02-02T23:12:06+01:00
Dane:
kl 3a= chłopcy 16 co stanowi 50% klasy
kl 3b=7 chłopców co stanowi 25 % klasy
kl 3c=12 chłopców co stanowi 48% klasy
szukane:
jaki procent wszystkich uczniów stanowią dziewczęta?

obliczamy klasę 3a
chłopcy 16---------dziewczęta 16 ------razem 32
klasa 3b
chłopcy 7 ---dziewczęta=7 *100%:25%=28----razem 35
klasa 3c
chłopcy12---dziewczęta 12 *100%:48%=25-----razem37

obliczamy ilość uczniów
32+35+37=104
obliczamy ilość dziewcząt
16+28+25=69
obliczmy jaki procent uczniów stanowią dziewczęta
69 *100%:104=66,3%
1 1 1