W odpowiednie rubryki tabeli wpisz numer zdań, w którym występują poszczególne rodzaje podmiotów.
1.Gabriela i Ida wędrowały z zakupami przez ulice Poznania,
2.W domu Borejków nigdy nie było za dużo.
3. Zaraz zawołam mamę.
4.Profesor Dmuchawiec nagle roześmiał się z całego serca.
5.Cztery siostry Borejko spojrzały na siebie.
6.W pokoju było mnóstwo książek.
7.O siódmej wrócił z miasta zdyszany tata Borejko wraz z córkami.
8.Co kupiłaś Anieli na urodziny?
9. Jednak na mieście Teatralnym nastrój Gabrysi się zmienił.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T23:16:22+01:00
Gabriela i Ida - szeregowy
niebyło... chyba coś opuszczone - w dopełniaczu.
Zawołam - domyślny
Profesor - gramatyczny
siostry - gramatyczny
książek - w dopełniaczu
wrócił - domyslny
kupiłaś - domyslny
nastrój - gramatyczny
2010-02-02T23:20:03+01:00
1.szeregowy
2.w dopełniaczu
3.domyślny
4.gramatyczny
5.gramatyczny
6.w dopełniaczu
7.domyślny
8.domyślny
9.gramatyczny