Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T23:57:00+01:00
Witam
Ponieważ samochód porusza się ruchem jednostajnym prostoliniowym,
wszystkie działające nań siły równoważą sie tak, że siła wypadkowa Fw = 0.
I to jest naczelna uwaga i fakt.
W naszym - prostym - przypadku, bo ruchu po równi poziomej wygodnie
i prawidłowo jest rozpatrywać równoważenie się sił osobno w pionie i osobno
w poziomie.
Kolejną b. ważną uwagą jest zdanie sobie sprawy z tego, że ciało porusza się dlatego ruchem jedost.prostoliniowym, ponieważ siła ciągu
silnika F jest właśnie dla tej prędkości zrównoważona przez opory ruchu T.
Warto pamiętać, że siła T rośnie ze wzrostem prędkości i na początku
jest mała i Fw = F - T jest duża, ale z czasem maleje do 0 przy pewnej prędkośći v i wtedy następuje ruch jednostajny. Zatem u nas F = T = 1000N.
W pionie siła nacisku na podłoże N czyli ciężar Q = mg rozkłada się
na poszczególne pkty styczności opon z podłożem w zależności od położenia śr.
ciężkości. Zgodnie z III zas.dyn. siły te wywołują siły reacji podłoża.
To tyle. Nie załączam rysunku, bo jeszcze nie umiem. S0rry.
pozdrawiam
czarnadziura
2 5 2