Witam :)
mam problem z kilkoma zadaniami z matematyki, prosilbym o obliczenia i wyjasnienie troche tego :)

√35:√28= ??

½∛9(∛3+5∛3)=?????

(½√2+¼√2)²=??

√2(√8+√50)=???

Z góry dzieki :)

pierwsza odpowiedz wezme na najlepsza
Pozdrowienia :)

2

Odpowiedzi

2009-10-06T20:18:42+02:00
I wciągasz wszystko pod jeden pierwiastek:
√35:28
robisz ułamek z tego (35/28) oczywiście pod pierwiastkiem i chyba tyle;]

II
½ * ∛9 * ∛3 + ½ * ∛9 * 5∛3= ½ * ∛27 + ½ * 5 * ∛27=
=½ * 3 +½ * 5 * 3= 3/2 + 15\2= 18/2 = 9
masz pierwiastki trzeciego stopnia więc: ∛3³=3 bo pierwiastek stopnia a liczy b, która ma potęge równą liczbie a równa się b:P
i po prostu mnożysz:)

III
0,5√2 + 0,25√2= 0,75√2
jest tak gdyż gdy dodajemy dwie liczby o tym samym pierwiastu przy niej to sumujemy i tyle
x√a + y√a= (x+y)√a

IV
√2(√8+√50)= √2*√8 + √2*√50=√2*8 +√2*50=√16 +√100=4+1=14
√16=4 bo 4*4=16 lub inaczej 4²=14
√100=10 bo 10*10=100 lub inaczej 10²=100

√a²=a

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T21:14:22+02:00
√35:√28=
=(√7*√5):(√7*√4)=√5:√4=√5:2

½∛9(∛3+5∛3)=1/2 ³√9(6 ³√3)=3 ³√9³√3=3³√27=3*3=9
(½√2+¼√2)²=(2/4√2+1/4√2)²=(3/4 √2)²=9/16 razy 2=9/8=1i 1/8


√2(√8+√50)=√16+√100=4+10=14
1 5 1