Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T23:33:24+01:00
Choroby kuładu krwionośnego:
Anemia
Białaczka
Hemofilia
Zawał
Choroba wieńcowa
Miażdżyca tętnic
Udar mózgu
Zapalenie żył

Zapobiebanie:
zjadać mniej tłuszczów
mniej soli
odpowiednia waga ciała
uprawiac sporty
kontrolować ciśnienie krwi
unikać stresu
nie palić papierosów
nie pić alkocholu
regularnie wykonywać badania morfologiczne

prosze ;)
1 5 1
2010-02-02T23:36:15+01:00


Do najczęstszych chorób układu krążenia zaliczamy: miażdżycę, chorobę wieńcową, zawał serca, nadciśnienie tętnicze, wady serca, zapalenie mięśnia sercowego, kardiomiopatię, zapalenie wsierdzia, zapalenie osierdzia, zaburzenia rytmu serca, zator tętnicy płucnej, niewydolność serca, nerwicę serca, żylaki kończyn dolnych.
Choroba wieńcowa
Najczęściej zaburzenie takie jest skutkiem zmniejszenia przekroju jednej z tętnic wieńcowych spowodowanym zmianami miażdżycowymi.
Miażdżyca to choroba dużych oraz średnich tętnic, do serca dochodzi wtedy mniej krwi i tlenu, pojawiają się dolegliwości i serce zaczyna gorzej pracować.
Jedną z najważniejszych bowiem przyczyn powstawania zmian miażdżycowych jest zbyt wysoki poziom cholesterolu we krwi.
Nadciśnienie tętnicze
jest bardzo podstępną chorobą. Właściwie nie daje żadnych dolegliwości (rzadko bóle czy zawroty głowy, wyjątkowo zaburzenia widzenia). Powikłania nadciśnienia pod postacią choroby wieńcowej (łącznie z zawałem mięśnia sercowego), udaru mózgu czy niewydolności serca są bardzo poważne i często kończą się zgonem.

Wady serca:
Kolejną grupą chorób są wady serca. Najczęściej dotyczą one zastawek. Zastawki są niezbędne do prawidłowego ukierunkowania przepływu krwi w sercu.

Kardiomiopatia:
Kardiomiopatia to niezapalna choroba mięśnia sercowego nie będąca skutkiem zmian w mięśniu sercowym powstałych w następstwie wad serca, nadciśnienia i zwężenia tętnic wieńcowych, a także zaburzenia rytmu jego pracy i przewodzenia bodźców.

iewydolność serca:
W wyniku tych chorób może rozwinąć się niewydolność mięśnia serca. Pojawia się wtedy duszność, początkowo przy wysiłku, a później nawet w spoczynku. Niewydolność świadczy o poważnym uszkodzeniu mięśnia serca. Należy wtedy leczyć przede wszystkim to, co do niej doprowadziło (np. chorobę wieńcową). Podaje się również leki zwalczające jej objawy (np. obrzęki).
1 5 1
2010-02-02T23:55:18+01:00
Zawał mięśnia sercowego-matwica miesnia sercowego spowodowana niedotlenieniem
miazdzyca-powoduje ja odkladanie sie cholesterolu na scianach tetnic.
nadcisnienie tetnicze- ciśnienie tętnicze powinno wynosic dla kobiet115 milimetrów słupka rtęci, dla mężczyzn zaś około 125 milimetrów słupka rtęci. podwyzczone i nieleczone powoduje powiekszenie i niewydolnosc serca
Dusznica bolesna (choroba wieńcowa)-Główne objawy to ściskający lub palą­cy ból, który rozchodzi się od serca do lewego ramienia.chory poci sie, ma zziebniete rece i nogi.po ataku oddaje wieksza ilosc wodnistego moczu
arytmia serca-nierownomierne bicie, bardzo silne i zbyt czeste bicie sreca cory ma wrazne ze serce pdgcodzi go gardla
1 5 1