Na przedstawienie przyszło d dorosłych i m dzieci razem 123 osoby.Kiedy przed koncem przedstawienia wyszedł jeden tata z dwójką 4-letnich synow okazało sie ze dzieci jest 3 razy wiecej niz dorosłych.Zapisz odpowiedni układ równan i oblicz ile dorosłych i ile dzieci przyszło do teatru

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T23:32:32+01:00
D+m=123
d-1=3(m-2)

d=123-m
123-m-1=3m-6

d=123-m
128=4m /:4

d=123-32
m=32

d=91
m=32

Sprawdzenie
91-1=32-2
90=30
3:1

Odpowiedź: Do teatru przyszło 91 dorosłych i 32 dzieci
Proszę naj
2010-02-02T23:36:51+01:00
Analiza zadania
x-liczba dorosłych
y-liczba dzieci

x+y=123
3*(x-1)=y-2

x+y=123
3x-3=y-2

y=123-x
3x-3=y-2

y=123-x
3x-3=123-x-2

y=123-x
3x+x=123-2+3

y=123-x
4x=124 dwustronnie podzielic przez 4

y=123-x
x=31

y=123-31
x=31

y=92
x=31

x=31
y=92

Sprawdzenie:
x+y=123
31+92=123
123=123
L=P

3*(x-1)=y-2
3*(31-1)=92-2
3*30=90
90=90
L=P

Odp:Do teatru przyszło 31 dorosłych i 92 dzieci.