Hurtownia odziezy zakupiła 12 jednakowych zimowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za łaczna kwote 13 500 zł.Płaszcz był o 180 zł drozszy niz kurtka.Oblicz cene zakupuy przez hurtownie płaszcza oraz cene zakupu kurtki.Zapisz wszystkie obliczenia.

2

Odpowiedzi

2010-02-02T23:32:38+01:00
X-cena kurtki
x+180 - cena płaszcza

15x+ 12 (x+180)= 13 500
15x+ 12x + 2160=13500
27x= 11340
x=420 zł

cena płaszcza: 420+180= 600 zł :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T23:33:34+01:00
Dane:
12 płaszczy
15 kurtek
płaszcz = kurtka + 180
kwota - 13500

12 x 180 = 2160
12 + 15 = 27
27x + 2160 = 13500 | - 2160
27x = 11340| 27
x = 420

Kurtka - 420zł
płaszcz - 420 + 180 = 600zł

Licze na naj!