Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T10:14:41+01:00
Odpowiadam regułkowo:
Patomorfologia - dział medycyny zajmujący się rozpoznawaniem, klasyfikacją oraz czynnikami prognostycznymi chorób na podstawie zmian morfologicznych w tkankach i narządach.

Patologia - nauka zajmująca się ogółem zagadnień związanych z chorobami organizmów żywych. Zajmuje się badaniami przyczyn, mechanizmów (patogeneza) i skutków chorób

PATOMORFOLOGIA JEST DYSCYPLINĄ TYLKO DIAGNOSTYCZNĄ
2010-02-03T10:18:33+01:00
Patomorfologia jest to dział patologii zajmujący sie badaniem budowy narządów zmienionych chorobowo lub wykazyjących wady rozwojowe , a patologia jest to nauka o przyczynach chorób mechanizmach ich rozwoju i przebiegu ,objawach i skutkach. Patologia obejmuje mikrobiologię , serologię anatomię i histopatologię .

Źródło - Vademecum gimnazjalisty
2010-02-03T12:54:07+01:00
Patologia to nauka zajmująca się zagadnieniami doyczącymi chorób żywych organizmów
a
patomorfologia- dział medycyny zajmujący się rozpoznawaniem i klasyfikacją chorób na podstawie zmian morfologicznych w narządach i tkankach