Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T20:04:13+02:00
Korzystając ze wzorów :

log(ab) = log a + log b
log a^n = n log a

^n - do potęgi n-tej

mamy

log24 = log (6×4) = log 6 + log 2² = log 6 + 2log 2
3 5 3
2009-10-06T20:15:19+02:00
Log 2 ≈ 0,3
log 3 ≈ 0,48
log 5 ≈ 0,7

a) log 24 = log (8*3)= log (2³*3)=log 2³+log 3 = 3log2 + log 3 ≈ 3*0,3 +0,48 = 0,9 + 0,48 = 1,38
ile to jest?
b) 2log2 + log20 = log 2²+log 20 = log 4 + log 20 = log 80 = log (8*10) = log 8 + log 10 = log 2³ + log 10 = 3log 2 +1 ≈ 0,9 +1 =1,9
c) log6 +2log2 = log 6 + log 2²= log 6 + log 4 =log 24 ≈ 1,38 (patrz przykład a)
d) 2log6 - log12 = log 6² - log 12 = log (36/12)= log 3 ≈ 0,48
e) log 30 - log 6 = log (30/6) = log 5 ≈ 0,7

log 5 można wyliczyć na przykład tak:
log 5 = log (10/2 )= log 10 - log 2 ≈ 1-0,3 = 0,7

3 3 3
2009-10-06T20:37:46+02:00
Log24 = log (6×4) = log 6 + log 2² = log 6 + 2log 2

prosze bardzo xD
3 3 3