Szybko!!!
uklady rownan
suma cyfr pewnej liczby dwucyfrowej jest rowna pieciokrotnosci cyfry jednosci.jezeli w liczbie tej przestawiamy cyfry,to otrzymamy liczbe o 54 mniejsza od danej . jaka to liczbna . do zad maja byc dane i wszystko opisane!!!opisac jak to rozwiazaliscie itd. potzrebne na teraz!! szybko daje naj !!
z gory dzieki. przypominam maja to byc uklady rownan!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-03T10:36:15+01:00
X- cyfra dziesiątek
y- cyfra jedności

x+y=5*y
10*y+x=(10*x+y)-54

x+y=5y
10y+x=10x+y-54

x+y-5y=0
10y-y+x-10x=-54

x-4y=0 |*9
9y-9x=-54

9x-36y=0
-9x+9y=-54

9x-36y-9x+9y=-54
-27y=-54 |:(-27)
y=2

x+y=5y
y=2

x+2=5*2
y=2

x=10-2
y=2

x=8
y=2

Odp: Ta liczba to 82.
1 5 1
2010-02-03T10:37:24+01:00
Dane:
x- cyfra dziesiatek
y - cyfra jednosci


x+y=5y
10y+x=10x+y-54


x=4y
10y+4y=40y+y-54


x=4y
-27y=-54 /-27

x=8
y=2


odp .Ta liczba to 82
2010-02-03T10:42:26+01:00
Dane:
cyfr dziesiątek=x
cyfra jedności =y
liczba=10x+y
po przestawieniu cyfr=10y+x
układamy równania z warunków zadania
x+y=5y /-5y
(10x+y) -(10y+x)=54
____________________________
x-4y=0
10x+y-10y-x=54
___________________--
x-4y=0
9x-9y=54 /:(-9)
_____________________---
x-4y=0
-x+y=-6
_______________________________-
dodajemy stronami
-3y=-6 /:(-3)
y=2
wracamy do równania x+y=5y
x+2=10 /-2
x=8
szukana liczba to 10 *8+2=82
1 5 1